Våren är här. Med besked. Livsglädjen återvänder så sakteliga till våra vinterskadade kroppar. Vårkänslorna spirar och bryggerier, musterier och livsmedelstillverkare drabbas alla av kollektiv produktdiarré av hysteriska mått. 
Jag har tidigare skrivit om några dryckesnyheter och nu har turen kommit till snacksen.
 
OLW gillar ju att snöra på sig tävlingskläderna och har (återigen) dragit igång en batalj av bibliska proportioner. 
En chipskamp. Jo, jag tackar ja.
Tre kända (?) kockar har kockat ihop varsin påse fredagzmyz i olika smaker, brassat av varsin modelpose som vackert pryder påsen till deras signatur-chips och kört ut dessa i landets livsmedelsbutiker.
 
Eftersom jag saknar allt vad karaktär heter så har jag självklart köpt alla tre påsarna.
 
Jalapeño Yoghurt av Tommy Myllymäki: Den klart mest intressanta och nyskapande smaken av de tre. Bra hetta som sedan sakta avtar tack vare den svalkande youghurten. Ett chips som man kan äta stora nävar av i snabb takt. En personlig favorit.
 
Roast Chicken av Christian Hellberg: Bra hetta även här tack vare chili. Kycklingsmaken finns där, men är kanske inte den mest framträdande av smakerna. Vitlöken och citrongräset känns dock tydligt. Helt okej smak, men kan bli lite överväldigande i längden.
 
3 x Lök av Tom Sjöstedt: Chips och lök. Det här funkar ju alltid. Jag älskar lök i alla dess former så jag blev alldeles till mig i munnen av blotta tanken av att karln har smiskat ihop tre olika löksorter på chipset. Rostad rödlök, knipplök och ramslök. Och visst smakar det lök. Kanske inte riktigt så mycket som jag hade förväntat mig, men bra nära. Dessa chips kommer jag äta till frukost, lunch och middag. 
 
 
Och du... Pluspoäng om du vet var rubriken till detta inlägg kommer ifrån. Och ge fan i google nu.
 
 
 
 
Kockar. Chips. Kockar som kockar chips. 
 
 
 

1 kommentarer

Kassettband

26 Apr 2014 20:58

Det är två T i Tvetaberg

Svar: Läsbarhet 10. Adam, bertil!
Farbror Bu

Kommentera

Publiceras ej