Carlos: So, what, were they psychos, or...
Seth: Did they look like psychos? Is that what they looked like? They were vampires. Psychos do not explode when sunlight hits them, i don´t give a fuck how crazy they are.
 
Ovanstående repliker är ifrån filmen From Dusk Till Dawn. En film som kompisbästispolarna Robert Rodriguez/Quentin Tarantino hasplat ur sig och som ligger högt upp på min lista över filmer jag sällan tröttnar på att se om. 
Därför blev jag glad så jag log med hela kroppen när jag hörde att dessa två kompisbästispolare även skulle ligga bakom TV-serien med samma namn. Detta kunde ju bli precis hur bra som helst tänkte jag.
 
Jag har nu sett de fem första avsnitten av serien och ca 15 minuter in i första avsnittet så krossades mina förhoppningar lika snabbt som när någon skrikslänger en trave porslinstallrikar i väggen.
Det osar sur brottarbyxa om hela produktionen. 
Uselt skådespeleri, logiska luckor, usla effekter, oinspirerande dialog samt avsaknad av detaljer från originalfilmen.
D.J. Cotrona som spelar Seth Gecko tar i från tårna för att försöka vara lika hård och tuff som George Clooneys Seth Gecko, men Cotrona blir ungefär lika hård och tuff som... teskedsgumman. Zane Holtz som spelar Richie Gecko försöker vara lika obehaglig och läskig som Quentin Tarantinos förlaga, men lyckas vara ungefär lika läskig som... teskedsgumman.
 
 

 

Jag är en vampyr, jag suger och spyr.
 
 
Film, TV-Serie,

Kommentera

Publiceras ej