Idag så mår jag. Migränen kom smygandes igår kväll och slog fäste rejält under natten.
Så mellan varven att försöka sova samt att ligga och stirra rakt fram som en apatisk sill så har jag även stirrat på en serie som heter The 100.
 
Bakgrundsstoryn är lika trött som vanligt när det kommer till post-apokalyptiska historier. 
Jorden har för 547:e gången varit utsatt för nukelärt krig som gjort vår fina planet totalt värdelös för människor att bo på. De som överlevde kriget bor nu i en rymdstation i jordens omloppsbana. Denna station har efter 97 år självklart börjat förfalla och kan inte mycket längre till tjäna som boplats. Ombord på denna station så finns det ett gäng bråkstakiga ungdomar som hålls inlåsta för diverse brott. Så istället för att servera dem vatten och en tallrik stryk morgon, middag och kväll så beslutar man sig för att skicka ned dessa illbattingar till teh örth för att se om den nu åter har blivit en bebolig plats. Dör de, så dör de. Ett rimligt straff såklart.
 
Jag gillar The 100 mer än vad jag trodde och är du nyfiken på att spana in när ett gäng osnutna ungdomar för fösta gången kliver på gräs så finns de fyra första avsnitten (av totalt 13 stycken som kommer att släppas veckovis) på kanadensiska Netflix.
 
 
Äääeh, men vafan. Är det DU som gjort skidbacke i osten?
 

2 kommentarer

clara

14 Apr 2014 19:22

Vad handlar den seiren om? Är den bra? :)

Svar: För att inte spoila allt för mycket så berättar jag nog inte mer än det jag skrev.Jag tycker nog allt att den var klart bättre än väntat och jag är riktigt sugen på att få se nästa avsnitt.
Farbror Bu

clara

14 Apr 2014 20:52

Ja får kanske ta och kolla in den då :)

Svar: Det gör du rätt i. Stor tumme upp.
Farbror Bu

Kommentera

Publiceras ej